Salgs & leveringsvilkår
Her finner du de betingelser som gjelder for handel med binroller.no
Bestilling
Du kan sende inn din bestilling av varer via binroller.no og ved å velge den/de varer som du ønsker å kjøpe. Deretter går du til betalingsmodulen (Klarna) for å betale. Alle priser er i norske kroner (NOK) og inklusiv 25 % mva.
Via Klarna kan du enkelt velge å betale omgående, med faktura, delbetale eller utsette betaling. binroller.no sender varen (e) hjem til deg.
Når du legger inn en bestilling, tilbyr vi at du kjøper de valgte produktene i overensstemmelse med disse betingelsene. Når binroller.no aksepterer bestillingen din, vil du motta en ordrebekreftelse som sendes til den e-postadressen som du oppga på bestillingsskjemaet.
Selv om binroller.no bestreber seg på å levere alle produkter som er oppgitt i ordrebekreftelsen, kan det oppstå situasjoner hvor binroller.no ikke kan levere produktene. I slike tilfelle vil binroller.no kontakte deg og foreslå ev. å levere på et annet tidspunkt. Hvis du ikke er interessert, vil binroller.no annullere bestillingen av produktet. Utover dette kan du ikke gjøre noen krav gjeldende overfor binroller.no
Partene
Selger er Binroller AS. Adresse: Stranda 794, 5993 Ostereidet, epost: post@binroller.no, tlf: +47 951 31 794, org.nr: 925751634 , og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Priser
Prisene på produktet fremgår av nettstedet utenfor det enkelte produktet, og på ordrebekreftelsen og etterfølgende tilsendt faktura. Alle priser er i norske kroner (NOK), inkludert mva.
Betaling
binroller.no er opptatt av en 100% trygg og sikker handelsopplevelse. Alle kjøp som gjøres vil trygt behandles med/via betalingstjenesten – Klarna.
Levering
Varer til privat kunder sendes med Bring klimanøytral servicepakke og kan spores hele veien gjennom. Du vil motta et sporingsnummer for levering. Du vil få beskjed på SMS når pakken har ankommet hentested.
Normal leveringstid på Binroller er 7-10 dager. Er varen forsinket, vil du normalt få beskjed om forventet leveringstid via e-post.
Hvis det oppgis på ordren at varen kan stilles ved døren, overgår ansvaret for varen til kunden i det øyeblikket transportøren stiller varen ved den av kunden oppgitte leveringsadresse.
Fraktpriser
Vi har gode fraktbetingelser. Nøyaktig fraktpris vil du få oppgitt før du betaler.
Angrefrist og angrerett
Du har 14 dagers angrefrist/returrett fra produktet er levert. Hvis du vil benytte retten til å returnere et produkt, kontakter du oss via kontaktskjema på binroller.no Deretter må du for egen regning sende produktet tilbake til oss.
Når du sender et produkt i retur, må det være i samme stand som da du mottok det, og det må altså være i original og uåpnet emballasje. Du får pengene tilbake så snart vi har mottatt produktet i retur og sett at det er som nytt. Pengene vil etterfølgende refunderes via Klarna.
100% fornøydgaranti
Vi har en utvidet fornøydgaranti. Det betyr at du får pengene igjen om produktet ikke står til forventningene. Fornøydgarantien gjelder i 1 mnd etter at du har mottatt produktet. Pengene tilbakebetales til din konto etter at produktet er returnert til oss.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Kontaktinformasjon ved bruk av angrerett eller spørsmål i forbindelse med dette:
Binroller AS
Stranda 794
5993 Ostereidet
E-post: post@binroller.no
Telefon: +47 951 31 794
Org.nr: 925751634
Tilbakebetaling
Dersom kunden hever kjøpet ved forsinket levering eller ved reklamasjon vil tilbakebetaling skje innen 14 dager. Fristen for tilbakebetaling gjelder også ved bruk av angreretten.
Feillevering og defekte varer
Sjekk leveringen med det samme du har mottatt den. Hvis du mot forventning skulle motta feil eller defekt produkt, må du raskest mulig orientere oss per e-post post@binroller.no Merk hva feilen eller defekten består av. Sørg for at ordrenummeret vises tydelig i e-posten.
Ikke hentede varer
Om du ikke henter din forsendelse vil du bli fakturert 250,- som dekker returporto + administrative kostnader. Deretter returneres varen til binroller.no
Garanti
Hos binroller.no har du 5 års garanti. Feil på vare skal reklameres via reklamasjonsskjema så snart feilen er oppstått via nettsiden. Kunden står selv ansvarlig for og sende inn varen til binroller.no.
Forbehold
Vi tar forbehold om utsolgte produkter, pris- og korrekturfeil, samt manglende leveranse fra våre leverandører.
Forbrukssikkerhet
Som kunde hos binroller.no har du alltid de rettigheter som fremgår av Forbrukerrådet. Du kan lese mer om Forbrukerrådets veiledning her:
http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon